Monday, 26 November 2012

Mustard Colored Skirt

I'm terribly keen to mustard color lately and remnants of mustard colored fabric that I came across had to be mine. Whether it was just for one skirt. 
I took the pattern from BurdaStyle Magazine 1/2009 - 105 which I reworked a little because it was too HI-TEC for my taste. Instead of exposed zipper on the front I put a hidden zipper on the left side and didn't cut the skirt horizontally as pattern said. I wanted pleats to come to the fore. And yes, I put a waistband.

Strašno sam nabrijana na boju senfa u zadnje vrijeme i restl tkanine te boje na koji sam naišla morao je biti moj. Bilo ga je taman za jednu suknju.
Kroj sam uzela iz BurdaStyle magazina 1/2009 i malo ga preradila jer je bio malo previše HI-TEC za moj ukus. Umjesto zatvarača s prednje strane stavila sam skriveni zatvarač na lijevi bok i nisam rezala suknju vodoravno kao po kroju. Htjela sam da falde dođu do izražaja. I da, stavila sam pasicu.


I wear new fur collar on my short 60's style coat that I sew few years ago from 8/2007 BurdaStyle pattern , leather/fur fingerless gloves I become for present last Christmas, Denis high hill boots bought on sale earlier this year in a Shoebox store. Big bag is also new and is able to swallow everything I have to drag with me.

Na slici nosim novu krznenu kragnu na kratkom kaputiću stila 60tih kojeg sam sašila prije nekoliko godina, a kroj je iz Burde 8/2007. Kožne/krznene rukavice bez prstiju su prošlobožićni poklon. Čizme su nove i kupila sam ih na rasprodaji početkom ove godine u Shoebox dućanu u City centru. Velika torba je isto nova i može progutati sve što moram vući sa sobom.


4 comments:

  1. divna boja i sviđa mi se kombincija s crnim i ovaj tanki remen povrh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala ti. zato sam i stavila pasicu na suknju, da mogu nositi i remen

      Delete
  2. jesi se ti osisala? Super izgledas :D i suknja je slatka... :D

    ReplyDelete